تبلیغات
 
الله
 
حمل اباد دهکده ذرت مکزیکی

حمل اباد دهکده ذرت مکزیکی
www.hamlabad.ir 
قالب وبلاگ
نظر سنجی
پردرامدترین محصول کشاورزی روستا کدام میباشد؟






لینک دوستان
چت باکس


پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین


برنامه خندوانه را میتوان یکی از موفقترین برنامههای تلویزیونی صدا و سیما در چند سال اخیر لقب داد. برنامهای که علیرغم
پخش شدن از شبکهای تازه تاسیس و کم مخاطب، در عرض چند ماه با اقبال عمومی مواجه شد. خندوانه را به نوعی میتوان به
استارتاپی تشبیه کرد که با استفاده از خلاقیت رامبد جوان، تهیه کننده و مجری این برنامه، و با کمک یک کار گروهی هوشمندانه
توانست جای خود را به سرعت در دل مخاطبان باز کند و به موفقیت کم نظیری در بین سایر برنامه های صدا و سیما دست یابد.
بررسی مسیر حرکت خندوانه از شروع تا انتهای سری دوم این برنامه، که به نوعی فاز بلوغ این برنامه بود، میتواند نکات مفیدی
برای علاقمندان به کارآفرینی و کسب و کار به همراه داشته باشد.

بهبود مستمر و تکمیل محصولات
پویایی یکی از رموز موفقیت در هر کسب و کاری است. در دنیایی که سرعت تغییرات آنقدر بالا است که موفقترین کمپانی ها
هم حاشیه امنیتی ندارند و برای از دست ندادن مشتری باید مدام در حال تغییر و تطبیق خود با تغییرات پیرامون باشند، پویایی
اهمیت فراوانی دارد. برنامه خندوانه از ابتدا در مسیر بهبود حرکت کرد و برای ارزیابی عملکرد خود به صورت مستمر به صدای
مخاطبان (مشتریان(! خود گوش داد. به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی راه ارتباطی بین مخاطبان و دستاندرکاران این
برنامه، بهخصوص شخص رامبد جوان که حساسیت زیادی در ارتباط با مخاطبان بهخرج میدهد، همیشه باز بود و این به
پویایی برنامه کمک کرد. اضافه کردن شخصیت "جناب خان" را میتوان نقطه عطف خندوانه در مسیر بهبود دانست. شخصیتی
که با ورودش کیفیت برنامه را به وضوح ارتقا داد.
در بسیاری از کسب و کارها، طراحی، تولید و معرفی محصول جدید، بدون توجه به اثری که این محصول بر سایر محصولات
میگذارد شکل میگیرد. کمپانی های موفق در طراحی و ارائه محصول یا خدمات خود به سایر محصولات فعلی شان توجه
میکنند. ورود شخصیت جنابخان، نه تنها ورود یک شخصیت جذاب و مخاطب پسند بود، که کیفیت کار مجری برنامه را نیز
افزایش داد. اتفاقی که در برخی از برنامه ها (و در دنیای کسب و کار، کمپانیها و استارتاپها) با ورود شحصیت (کالا یا
خدمات) جدید با کاهش جذابیت شخصیتهای قبلی (محصولات یا خدمات قبلی آن کمپانیها) همراه میشود.
 اگر صاحب استارتاپ یا کسب و کاری هستید که ارائه کننده محصول یا خدمات گوناگونی است، مشتریان و بازار را دائما
رصد کنید. به محص مشاهده نشانه های کم شدن تقاضا یا نارضایتی از محصولات عکس العمل مناسب را نشان دهید. این
عکس العمل میتواند از تغییرات لازم در محصولات فعلی یا ارائه محصول یا خدمات جدید باشد. اگر برنامهای برای حذف
محصولات پیشین ندارید و همچنان مایل به حفظ آنها در سبد محصولات خود هستید، در هنگام طراحی محصول یا خدمات
جدید بدین مساله دقت کنید که محصول جدید محصولات پیشین را به حاشیه نراند، و در حالت بهینه جذابیت سبد محصولات
شما را نیز افزایش بدهد.
استفاده از شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی هدیه دنیای جدید به صاحبان کسب و کار است! فرصتی که بسیاری از کارآفرینان و مدیران کمپانی ها هنوز
نسبت به آن توجه لازم را نشان نمیدهند. با توجه به میزان دقایقی که کاربران اینترنتی برای حضور در شبکههای اجتماعی
صرف میکنند، صاحبان کسب و کار باید برنامه مشخص و هدفمندی برای استفاده از این شبکههای برای توسعه کسب و کار
خود استفاده کنند.
انتشار ویدئوها و عکس نوشته های خندوانه در دو شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام نقش موثری در افزایش مخاطبان این
برنامه داشت. با توجه به اینکه خندوانه از شبکه تازه تاسیس و کم بیننده نسیم پخش میشد انتشار ویدئوهای کوتاه این برنامه در
شبکه های اجتماعی به افزایش بینندگان و علاقمندان آن کمک زیادی کرد. همچنین نویسندگان و مجری خندوانه در تهیه این
برنامه نیم نگاهی هم به موضوعات روز شبکه های اجتماعی داشتند. بسیاری از دیالوگهای رامبد جوان و جنابخان حول
مباحثی میگذشت که مخاطبان برنامه پیشتر در شبکه های اجتماعی درباره آن خوانده بودند یا اظهارنظر کرده بودند. این امر به
درگیرشدن کاربران اینترنتی با ویدئوهای این برنامه و افزایش دفعات همرسان شدن این ویدئوها در شبکه های اجتماعی کمک
زیادی میکرد.
نکته ای که کارآفرینان و صاحبان کسب و کار باید به آن توجه کنند، حضور مستمر و هدفمند در شبکه های اجتماعی و نحوه
فعالیت در آنهاست. برقراری ارتباط با مخاطب (مشتریان)، درگیر کردن آن با محتوای ارائه شده و همچنین ارائه محتوایی
مخاطب پسند که قابلیت و جذابیت لازم برای همرسانی (بهاشتراکگذاری) را داشته باشد از نکات مهم حضور در این شبکه هاست
که همگی باید هدفمند و در راستای اهداف کسب و کار باشد. شبکه های اجتماعی سکویی رایگان برای تبلیغ هر کسب و کار و
ایجاد ارتباط با مخاطب یا مشتریان است، ولی برای استفاده مناسب از این فرصت رایگان ولی گرانبها، باید با برنامه پیش
رفت.
استفاده بهینه از مخاطب
در سری دوم خندوانه، تماشاچیان حاضر در محل ضبط برنامه از میان کسانی انتخاب میشدند که با برنامه تماس گرفته بودند.
حضور رایگان 100 نفر از مخاطبان در هر برنامه راهکار هوشمندانهای برای افزایش و استحکام ارتباط دو طرفه خندوانه و
تماشاگران بود.
در قسمتهایی از این برنامه نیز حاضرین از طرف اسپانسر آن برنامه دعوت میشدند. این کار هم یک تصمیم هوشمندانه دیگر
در جهت تحکیم رابطه بین برنامه، حامی برنامه و کارمندانش بود. اگرچه طبق اعلام تهیه کننده این برنامه درآمد حاصل از
حضور حامیان برنامه به شبکه نسیم، و نه برنامه خندوانه، میرسید ولی این یک چرخه از بازیهای برد-برد بین برنامه و شبکه
نسیم نیز به حساب میآمد.
کمپانی های موفق همیشه به مشتریان خود فراتر از یک مصرف کننده که درآمد شرکت را میسازد نگاه میکنند. به طور خلاصه و
در یک جمله، رضایت مشتریان راز بقای هر کسب و کاری است. برای برنامه های تلویزیونی هرچه تعداد و رضایت مخاطبان
افزایش یابد، قدرت چانه زنی برای تبلیغات و ادامه آن برنامه نیز افزایش خواهدیافت. استارتاپهای تازه تاسیس نیز از این قاعده
مستثنی نیستند. برای جلب رضایت و درگیرکردن مخاطبان با کسب و کار خود، هر هزینهای سرمایه گذاریست. استارتاپ ها و
کسب و کارهای کوچک باید با استفاده از روشهای خلاقانه بهطور مستمر رضایت مشتریان خود را حفظ و افزایش بدهند.
احترام به مخاطب (مشتری)
رامبد جوان در انتهای هر برنامه از حاضرین در استودیو درخواست میکرد که به احترام ملت ایران از جای خود بلند شوند. او
در طول اجرای برنامه تلاش زیادی برای ادای احترام به مخاطبین خود بهخرج میداد و چندین برنامه را به حضور جانبازان،
بیماران خاص و اقشار کمتر مورد توجه شده برنامه های تلویزیونی اختصاص داد. نوع احترام او به مخاطب انش ملموس و
متفاوت از بسیاری از برنامههای دیگر بود. این موضوع اگرچه در نگاه اول تنها یک "وظیفه" اجتماعی بهنظر میرسد، ولی در
عمل فراتر از یک ادای احترام، قدمی در راه جذب و رضایت همه مخاطبان به شمار میرود.
امروزه در دنیای کسب و کار، احترام به مخاطب، چه آنها که مشتری فعلی شما هستند چه آنهایی که در زمره مشتریان بالقوه
شما به حساب میآیند، یک "باید" مهم است. اصل احترام به مشتری همیشه موضوعی مهم بوده ولی چیزی که این اصل را
امروزه به نکتهای حیاتی برای کسب و کارها تبدیل کرده اینترنت، شبکههای اجتماعی و قدرت انتشار اخبار در کوتاهترین زمان
ممکن است. اگر تا چند دهه قبل برخورد اشتباه مسئول فروش یکی از شعب یک کمپانی در شهری دور افتاده در نهایت با یک
عذرخواهی ساده در روزنامهای محلی تمام میشد و ماجرا به گوش بسیاری از مشتریان هم نمیرسید، امروزه کوچکترین
اشتباه به راحتی توسط گوشیهای موبایل ضبط و در عرض چند دقیقه در اینترنت منتشر میشود و گهگاه عذرخواهی مدیران
ارشد هم نمیتواند مانع کاهش تعداد مشتریان آن کسب و کار شود. احترام به مخاطب/مشتری باید واقعی، ملموس و بدون قید و
شرط باشد.
چرخش (Pivot (به موقع
یکی از کلیدی ترین راهکارهای موفقیت استارتاپ ها چرخش بهموقع و تغییر مسیر کسب و کار است. این چرخش میتواند تغییر
در نحوه ارائه محصول یا خدمات باشد و یا در ابعادی بزرگتر تغییر در نوع محصول یا خدماتی که ارائه میکند. زمانی که
براساس تجربه حاصل از اشتباهات، و یا مطالعه اطلاعات جمعآوری شده از مشتریان متوجه لزوم ایجاد یک تغییر در کسب و
کار خود میشوید درنگ نکنید! برنامه خندوانه اگر چه در طول مسیر حرکتی رو به جلو داشت و هر چه از آغاز این برنامه
گذشت به جذابیت برنامه و تعداد مخاطبان اضافه شد، ولی از جایی به بعد خطر عادی شدن در کمین آن بود. انتظار مخاطب
بالارفته بود ولی محتوای برنامه تغییری نکرده بود؛ این نقطه همان آغاز فاز مرگ برای تمامی برنامه های تلویزیونی و در دنیای
کسب و کار برای سازمانها و کمپانیهاست.
راهکار رامبد جوان و گروهش برای این موضوع یک تصمیم هوشمندانه و بسیار موفق بود: راهاندازی مسابقه خنداننده برتر؛
تصمیمی که شاید اصلیترین علت موفقیت خیره کننده خندوانه در جذب مخاطب بود، و عملاً این برنامه را به یکی از
پربینندهترین برنامه های صدا و سیما تبدیل کرد. ویدئوی اجراهای کمدین های این مسابقه هزاران بار در شبکه های اجتماعی
همرسانی شد، برخی از مسابقات هیجان فوق العادهای پیداکرد، به نوعی که تبدیل به بحث روز شبکه های اجتماعی و سایتها و
خبرگزاریها شد و مخاطبان این برنامه و کاربران اینترنتی را بیش از قبل و بهصورت مستقیم درگیر این برنامه کرد.
برای استارتاپها و کسب و کارهای کوچک، هیچ چیز به اندازه پویایی و البته غرق نشدن در دریای کارهای مختلفی که باید
انجام بدهند مهم نیست. بهدلیل محدودیت نیروی انسانی در کسب و کارهای کوچک، افراد گروه وظایف متعددی را برگردن
میگیرند (یا به آنها محوّل میشود) و مدیران و کارآفرینان نیز با چالشهای زیادی سر و کله میزنند. این موضوع باعث غافل
شدن رهبران کسب و کار از آنچه بین آنها و مشتریان و رقبا در حال روی دادن است میشود. تشخیص بهموقع نیاز به چرخش
و تغییر مسیر و اجرای سریع و کم اشتباه آن رمز موفیت استارتاپها و کسب و کارهای موفق بودهاست.
البته، داستان موفقیت برنامه خندوانه را میتوان از یک زاویه دیگر نیز نگاه کرد. برنامه خندوانه یک محصول موفق از شبکه تازه
تاسیس نسیم بود. شبکه ای که اگر چه برای مخاطبان کمتر شناخته شده بود، ولی اکنون خیلی ها منتظر تولیدات آتی این شبکه
خواهندبود.



طبقه بندی: ثروتمند شو، 
[ 1396/05/12 ] [ 03:41 ق.ظ ] [ رضوان زین العابدین ]
درباره وبلاگ

---------------------------------------------

---------------------------------------------
شما که این صفحه را باز کرده اید نشانگر این هست که یا از اهالی این روستا هستید و یا دوست دارید از این روستا بیشتر بدانید.برای شناساندن روستای حمل اباد به علاقمندان, ما را یاری فرمایید.

---------------------------------------------
وبلاگی که در پیش روی شماست در تلاش است روستای حمل اباد که از توابع شهرستان اردبیل بخش مرکزی,دهستان سردابه می باشد ,را معرفی کند.لذا از تمامی بازدیدکنندگان و صاحب نظران محترم خواهشمند است با نظرات سازنده,نویسندگان و مدیر وبلاگ را در هر چه بهتر شدن و ارائه مطالب مناسب یاری فرمایند.البته باید خاطر نشان کرد که مطالب وبلاگ فقط محض معرفی روستا نخواهد بود ,مدیر و نویسندگان وبلاگ تلاش خواهند کرد مطالب به روز و عامه پسند را در وبلاگ قرار دهند.
------------------------------------------------
آمار سایت
انلاین : نفر
بازدید امروز : نفر
آخرین بروز رسانی :

مجله نایت پلاس

ابزار تلگرام
<->



در این وبلاگ
در كل اینترنت